De bebouwde kommen van de fusiegemeente Londerzeel worden goedgekeurd.
Vanaf 1 juni 2023 zal de trajectcontrole van start gaan in Stuikberg. Voor de bepaling van de boetes wordt er een onderscheid gemaakt tussen buiten of binnen bebouwde kom. Het voorziene traject ligt deels in zone 50 en deels in bebouwde kom. Voor de verwerking van de overtredingen dient de trajectcontrole zich volledig in zone 50 of volledig in bebouwde kom te vinden.
- decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen
- wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968 en latere wijzigingen
- nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988
- koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen
- ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zijn bijlagen en latere wijzigingen
- uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen
- omzendbrief MOB/2009/01 van 03 april 2009
- decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen
- beslissing van de gemeenteraad van 28 februari 1978 houdende afbakening van de bebouwde kommen van de fusiegemeente Londerzeel
- beslissing van de gemeenteraad van 19 december 2000 houdende goedkeuring van het aanvullend verkeersreglement snelheidszondering 30-50-70 (aanpassing bebouwde kommen)
- beslissing van de gemeenteraad van 22 september 2009 houdende goedkeuring van het aanvullende reglement bebouwde kom Blauwenhoek
- beslissing van de gemeenteraad van 12 februari 2019 houdende goedkeuring van het delegatiebesluit voor aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer
Het traject van de trajectcontrole is voorzien tussen huisnummers 8 en 124. Voor de verwerking van de overtredingen dient de trajectcontrole zich volledig in zone 50 of volledig in bebouwde kom te vinden.
De huidige bebouwde kom start in Stuikberg t.h.v. de Breendonkstraat. Het gedeelte van Stuikberg vanaf Breendonkstraat richting Minnestraat ligt buiten bebouwde kom en ligt in zone 50.
Voorstel: verlengen bebouwde kom. In Stuikberg is er een aangesloten geheel van bebouwing tussen het kruispunt met Achterheide/Koeisteert en Minnestraat. Een verlenging van de bebouwde kom tot aan de Minnestraat zou een visueel duidelijke overgang zijn tussen binnen en buiten bebouwde kom.
Voor de wijziging van de bebouwde kom dient er een aanvullend reglement op het wegverkeer te worden goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen.
Budget signalisatie
Artikel 1: De bebouwde kommen van de fusiegemeente Londerzeel worden als volgt goedgekeurd:
Artikel 1.1: Bebouwde kom Londerzeel
De bebouwde kom in Londerzeel wordt als volgt afgebakend met onderstaande signalisatie:
Artikel 1.2: Bebouwde kom Sint-Jozef
De bebouwde kom in Sint-Jozef wordt als volgt afgebakend met onderstaande signalisatie:
Artikel 1.3: Bebouwde kom Steenhuffel
De bebouwde kom in Steenhuffel wordt als volgt afgebakend met onderstaande signalisatie:
Artikel 1.4: Bebouwde kom Malderen
De bebouwde kom in Malderen wordt als volgt afgebakend met onderstaande signalisatie:
Artikel 2: Het aanvullend reglement bebouwde kom Blauwenhoek van 22 september 2009 en het aanvullend reglement snelheidszonering 30-50-70 (aanpassing bebouwde kommen) van 19 december 2000 worden opgeheven.
Artikel 3: Dit aanvullend reglement op het wegverkeer wordt bekendgemaakt via de gemeentelijke webtoepassing en gemeld via het Loket voor Lokale besturen, zoals bepaald in het decreet lokaal bestuur.